Alacant/Alicante

Una Ciudad de Película,
una Ciudad de Ensueño,
una ciudad para Vivirla con todos los sentidos.

Grupo Alicante en facebook




Orígenes Alacant



ORÍGENS
Alacant és una ciutat en més de tres mil anys d'història, com revelen les primeres restes arqueològiques trobades a la Cova del Fum a Fontcalent, que daten del III mil·lenni a.C.

Els primers nuclis habitats es situen a la vessant del mont Benacantil, d on es creu que hi va haver un poblat iber.

El primer nucli urbà pròpiament dit es remunta al segle IV a.C on es localitza, al Tossal de Manises, la colònia ibero-romana de Lucentum.

CONQUESTA ÀRAB
Després de l'època romana, es produeix la conquesta àrab. El urbà es trasllada a la vessant del mont Benacantil per motius defensius, i així es crea la Vila Vella.

RECONQUESTA
L'any 1247, després de la conquesta de la vila per a Castella per part de l'Infant Alfons, futur Alfons X el Savi, passaria a conéixer's en el nom de la Vila Nova.

En 1249 Jaume II van corporar la vila d'Alacant al Regne de València i dos segles després, l'any 1490, Ferran el Catòlic va concedir a Alacant la categoria de ciutat.

SEGLE XIX
Al segle XIX el progrés s'apodera de la ciutat en l'arribada del ferrocarril Alacant-Madrid, la inauguració de l'enllumenat i en la nova ordenació urbana que elimina les muralles i crea nous barris.

Al segle XX es produeix el naixement de les Fogueres de Sant Joan, festa considerada d'Interés Turístic Internacional, la inauguració de la Universitat i la designació d'Alacant, en 1993, com a seu de l'Oficina Europea d'Armonització del Mercat Interior (OAMI), agència autònoma més important de la UE.



ORÍGENES
Alicante es una ciudad con más de tres mil años de historia, como revelan los primeros restos arqueológicos encontrados en la Cova del Fum en Fontcalent, que datan del III milenio a.C.

Los primeros núcleos habitados se sitúan en la ladera del monte Benacantil, donde se cree que hubo un poblado íbero.

El primer núcleo urbano propiamente dicho se remonta al siglo IV a.C donde se localiza, en el Tossal de Manises, la colonia íbero-romana de Lucentum.

CONQUISTA ÁRABE
Tras la época romana se produce la conquista árabe. El núcleo urbano se traslada a la ladera del monte Benacantil por motivos defensivos, creándose la Vila Vella.

RECONQUISTA
En 1247, tras la conquista de la villa para Castilla por parte del Infante Alfonso, futuro Alfonso X el Sabio, pasaría a conocerse con el nombre de la Vila Nova.

En 1249 Jaime II incorporó la villa de Alicante al Reino de Valencia y dos siglos después, en 1490, Fernando el Católicoconcedió a Alicante el rango de ciudad.

SIGLO XIX
En el siglo XIX el progreso se apodera de la ciudad con la llegada del ferrocarril Alicante-Madrid, la inauguración del alumbrado y con la nueva ordenación urbana que elimina las murallas y crea nuevos barrios.

En el siglo XX tiene lugar el nacimiento de las Hogueras de San Juan, fiesta considerada de Interés Turístico Internacional, la inauguración de la Universidad y la designación de Alicante en 1993 como sede de la Oficina Europea de Armonización del mercado Interior (OAMI), agencia autónoma más importante de la UE.

Entradas populares